BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Temos “Džiazo albumai” archyvas


CF 363CD 600x600

„Crowded Solitudes“ yra naujausias bosisto Erico Reviso albumas. Jį talentingas bosistas įrašė drauge su neseniai susibūrusiu „Eric Revis Trio“. Albume bosistas improvizuoja kartu su pianiste Kris Davis ir būgnininku Gerald Cleever. Atsinaujinusiame „Eric Revis Trio“ šie du muzikantai pakeitė kitus du iškilius džiazo muzikantus - būgnininką Andrew Cyrille ir Steve’o Lacy’o amžininką Johną Betschą. Kris Davis, Gerald Cleever ir Eric Revis improvizuoja ekspresyviai, energingai ir išradingai. Jų muzikoje susijungia įvairių laikotarpių džiazo stilių estetika. Čia subtiliai dera tradicinio ir avangardinio džiazo stilių elementai. Trio improvizacijose nevengiama drąsių ir novatoriškų kūrybinių eksperimentų - muzikantai didelį dėmesį skiria neįprastam ir originaliam kompozicijų skambesiui, ekspresyvioms ir novatoriškoms improvizacijoms. Trio naujausią albumą „Crowded Solitudes“ šiemet išleido „Clean Feed Records“.

Albumą sudaro 8 kompozicijos. Jose girdima labai plati stilistinė įvairovė, dinamiškumas ir konttrastų gausa. Muzikantai didžiausią dėmesį skiria kūrybiniams eksperimentams, o ne melodiniam kompozicijų pagrindui. Būtent dėl to daugelio kompozicijų muzikinė faktūra pasižymi ypač turtinga neįprastų garsų ir tembrų įvairove, dinamiška ir nuolat kintančia ritmika bei kolektyvine improvizacija. Visose aranžuotėse muzikantams yra palikta laisvė kūrybiniams eksperimentams ir išradingoms bei savitoms improvizacijoms. Daugelis albumo kompozicijų paremtos polifonine faktūra. Joje taip pat pastebima muzikos raiškos priemonių, grojimo technikų įvairovė. Improvizacijose savitai ir organiškai susijungia skirtingų laikotarpių džiazo stilių elementai - čia vyraujantys eksperimentinio džiazo elementai subtiliai sujungiami su kitais stiliais. Šalia drąsių kūrybinių eksperimentų galima išgirsti ir svingo, bliuzo, moderniojo džiazo ir kitų stilių elementus. Ekspresyvūs, greito tempo solo, išpuošti gausiais virtuoziniais pasažais, kontrastinga harmonija, dinamiška ritmika ir lyriškos kolektyvinės improvizacijos bei novatoriški eksperimentai - šie muzikos elementai nulemia originalų ir neįprastą albumo kompozicijų skambesį.

Modernaus ir ekspresyvaus skambesio - toks yra albumas „Crowded Solitudes“.

©Klasika ir džiazas

Rodyk draugams

Comments Komentarų nėra »

Signals cover art

„Signals“ - tai bendras iškilių improvizatorių Alexander von Schlippenbacho, Aki Takase, jų sūnaus Vincent von Schlippenbacho Ųdar žinomo kaip DJ Illvibe) ir būgnininko Paul Lovens albumas. Šis albumas - tai puiki proga išgirsti kartu improvizuojančius iškilius ir savitus džiazo muzikantus. Šis muzikantų kvartetas dar yra žinomas „LOK 03 + 1“ pavadinimu. Kvarteto muzika - nenuspėjama, intriguojanti ir dinamiška. Joje nepaprastai daug stilistinių posūkių, girdima skirtingų muzikos stilių ir žanrų elementų sintezė. Albumą „Signals“ šiemet išleido „Trost Records“.

Albumą sudaro 16 kompozicijų. Tai - kontrastingos, nenuspėjamos ir subtilios kolektyvinės improvizacijos. Kompozicijoms   ekspresyvų ir dinamišką skambesį suteikia kartu ar atskirai skambantys fortepijonai, elektronikos garsai bei mušamieji instrumentai. Kompozicijos pripildytos virtuoziško ir kontrastingo Alexanderio von Schlippenbacho improvizacijų,    subtilių ir meistriškų Aki Takase kompozicijų. Šių iškilių ir talentingų pianistų muzika sudaro šių kompozicijų pagrindą. Kompozicijose girdima labai spalvinga ir išraiškinga harmonija. Jai būdingi aštrūs, disinansiniai akordai bei neįprasti tembrai. Efektingai skamba subtilios, virtuoziškais pasažais išmargintos Aki Takase melodijos, Alexanderio von Schlippenbacho emocingos ir energingos improvizacijos. Įsoūdingai skamba pianistų grojamos ekspresyvios ir išraiškingos kolektyvinės improvizacijos.  DJ Illvibe išgaunami elektronikos garsai taip pat ryškiai paįvairina kompozicijų muzikinę medžiagą. Muzikantas meistriškai ir subtiliai sujungia saksofono, kitų pučiamųjų instrumentų garsus, konkrečiosios muzikos, įvairių lektroninės muzikos rūšių ir daugelio kitų muzikos elementų garsus. Ilgametis Alexanderio von Schlippenbacho kolega, būgnininkas Paul Lovens improvizuoja dinamiškai ir profesionaliai. Jo kompozicijos pasižymi kontrastinga, įvairialype ir nuolat kintančia ritmika. Kartu derinamos įvairios ritminės formulės, neįprasti tembrai ir garsai sudaro tvirtą visų kompozicijų ritminį pagrindą. Visos šio albumo kompozicijos - tai išskirtinio ir įspūdingo skambesio improvizacijos, kurios suteikia dar vieną progą išgirsti kartu improvizuojančius iškilius avangardinio džiazo improvizatorius.

Išskirtinio ir originalaus skambesio - štai toks yra albumas „Signals“, išleistas šiemet.

©Klasika ir džiazas

Rodyk draugams

Comments Komentarų nėra »

Bathysphere (with Bishop / Malaby / Ho Bynum / &c): Bathysphere (Driff Records)

Bigbendas „Bathysphere“ - tai jungtinis projektas, suvienijantis geriausius Bostono improvizatorius ir tokius garsius džiazo meistrus kaip Jeb Bishop, Tony Malaby ir Ho Bynum. Šis 15 muzikantų ansamblis nevengia drąsių, kūrybiškų ir intriguojančių muzikinių eksperimentų. Jų muzika - tai savito ir ekspresyvaus skambesio free, creative ir kitų avangardinio džiazo stilių improvizacijos. Bigbende kartu improvizuoja Jorrit Dijkstra, Pandelis Karayorgis, Tony Malaby, Seth Meicht, Charlie Kohlhase, Taylor Ho Bynum, Forbes Graham , Daniel Rosenthal, Jeb Bishop,  Jeff Galindo,  Josiah Reibstein, Nate McBride, Jef Charland, Luther Gray ir Andrew Neumann. Nuotakingos ir dinamiškos muzikantų improvizacijos įrašytos praėjusiais metais išleistame albume „Bathysphere“, kurį išleido „Driff Records“.

Albumą „Bathysphere“ sudaro 7 kompozicijos. Visose improvizacijose vyrauja free, creative, post bop ir kitų eksperimentinio džiazo krypčių elementai. Kompozicijos pagrįstos laisvomis kolektyvinėmis improvizacijomis. Jose į vieną bendrą visumą sujungiama daug skirtingų ir kontrastingų elementų. Kontrastingą ir dinamišką skambesį sukuria įdomi, aštraus ir disonansinio skambesio harmonija, išraiškingi ir ekspresyvūs muzikantų solo, poliritmija, elektronikos garsai bei įvairūs muzikiniai eksperimentai. Grodami muzikantai išbando plačią muzikos raiškos priemonių įvairovę, sujungia skirtingų stilių elementus, labai daug skiria dėmesio neįprastų, keisto skambesio garsų paieškoms. Kai kuriose lyriškesnėse, ramaus charakterio kompozicijose šalia eksperimentinio džiazo sujungiami ir įvairių tradicinio džiazo stilių elementai. Šie elementai girdimi labai neryškiai ir epizodiškai, jie subtiliai paįvairina drąsius ir kūrybiškus eksperimentus. Dauguma albumo kompozicijų pasižymi išraiškingomis ir įsimintinomis melodijomis. Jose naudojami virtuoziniai pasažai, staigūs šuoliai į kraštinius registrus ir kitos muzikos raiškos priemonės. Muzikantai improvizuoja nuotaikingai ir dinamiškai, o jų grojamos improvizacijos - tai verti dėmesio ir originalūs eksperimentinio džiazo bigbendo kūriniai.

Originalus ir nuotaikingas - štai toks yra albumas „Bathysphere“, išleistas 2015 metais.

Rodyk draugams

Comments Komentarų nėra »

Trio „Invisible Guy“ - tai pianistas, klavišininkas Michael Coleman, klarnetininkas Ben Goldberg ir būgnininkas Hamir Atwal. Trio improvizacijos pasižymi neįprastu ir savitu skambesiu, skirtingų muzikos stilių sinteze ir dinamiškumu. Muzikantai improvizuoja ekspresyviai, energingai ir dinamiškai. Visi „Invisible Guy“ muzikantai yra profesionalūs ir patyrę džiazo meistrai. Per kūrybinės veiklos metus jie meistriškai ištobulino individualius grojimo stilius, taip pat nevengia drąsių  ir neįprastų eksperimentų. Muzikantai yra groję su daugeliu kitų garsių džiazo muzikantų. Naujausias šio trio albumas išleistas šiemet - tai „Knuckle Sandwich“.

„Knuckle Sandwich“ sudarytas iš 10 kompozicijų. Visose jose vyrauja dinamiška ir nuolat kintanti ritmika, disonansinė harmonija. Didžiojoje dalyje kompozicijų vyrauja energingas ir greitas tempas, girdima daug virtuozinių pasažų, išraiškingų melodijų bei neįprastų perkusijos garsų. Šio albumo kompozicijos pasižymi energingu, įdomiu ir ekspresyviu skambesiu. Jose šalia vyraujančių avangardinio džiazo elementų pastebimi ir įvairių roko muzikos žanrų elementai. Kompozicija „Citizen’s Arrest“ nuo kitų kompozicijų skiriasi svajingu ir lėtu skambesiu. Skirtingai nei kitose improvizacijose, šioje dominuoja tradicinio džiazo stilių elementai. Ši kompozicija sudaryta iš lėtų ir melodingų klarneto solo, lyriško ir švelnaus skambesio fortepijono melodijų ir akordų bei monotoniškos ritmikos. Panašaus skambesio yra ir „Hocus Pocus“, kai kurios kitos šiame albume skambančios improvizacijos. Albumas pasižymi muzikos estetikos ir stilistikos įvairove. Jo kompozicijos yra labai skirtingos, paremtos skirtingų muzikos stilių sinteze. Kai kuriose jų skamba gerai žinomų klasikos kompozitorių kūrinių ištraukos, kurios subtiliai dera su kitomis muzikos raiškos priemonėmis. Taigi čia muzikantai improvizuoja drąsiai, kūrybiškai ir dinamiškai, išbando pačias įvairiausias muzikos raiškos bei stilistikos priemones.

Pilnas kontrastų, neįprasto ir originalaus skambesio - štai toks yra „Knuckle Sandwich“, išleistas šiemet.

©Klasika ir džiazas

Rodyk draugams

Comments Komentarų nėra »

Šiandien kviečiame susipažinti su dar viena verta dėmesio šiemet išleista naujiena - tai albumas „Borderlands“. Albumą įrašė „Lisa Ullen Quartet“. Talentingų ir originalių džiazo muzikantų kvartete groja švedų pianistė, kompozitorė Lisa Ullen, trombonininkas Mats Aleklint, kontrabosininkas Nils Olmedal ir būgnininkas Andreas Axelsson. Šis muzikantų kolektyvas klausytojams pateikia įdomaus ir intriguojančio skambesio kompozicijas. Daugelio kolektyvo kompozicijų autorė - pianistė Lisa Ullen. Aranžuotėms ji sukuria neįprastą struktūrą ir formą, daug dėmesio skiria garsiniams eksperimentams. „Borderlands“ yra naujausias „Lisa Ullen Quartet“ albumas, kurį šiemet išleido leidykla „Disorder“.

„Borderlands“ sudarytas iš 8 kompozicijų. Visos albumo improvizacijos pasižymi dinamiškumu ir plačia muzikos raiškos priemonių bei stilių įvairove. Kiekviena kompozicija yra visiškai kitokia nei prieš tai buvusi - ji paremta vis kitais muzikos raiškos elementais, faktūromis ir stiliais. Visoms albume skambančioms kompozicijoms būdinga daugialypė polifoninė faktūra bei kolektyvinė improvizacija. Joje glaudžiai ir organiškai susilieja skirtingi, rodos, net nesuderinami muzikos elementai. Štai pirmojoje albumo kompozicijoje „Sisters, Brothers, Here´s Another“ labai subtiliai skamba pavieniai Lisos Ullen grojami akordai. Jų neįprasta struktūra bei sudėtis nulemia įdomų harmoninį kompozicijos skambesį. Pianistė Lisa Ullen albumo kompozicijose atsiskleidžia kaip savita ir išradinga, nuolat eksperimentuojanti atlikėja. Jos fortepijono partijose girdima daug stilistinių posūkių ir neįprastų tembrų. Trombonininkas Mats Aleklint albumo improvizacijose pasirodo kaip universalus ir savitas kūrėjas, per kūrybinės veiklos metus suformavęs įdomų ir daugialypį kūrybinį stilių. Kaip ir Lisa Ullen, šis muzikantas savo kūryboje nevengia stilistinių posūkių, eksperimentų, pastebima plati muzikos raiškos priemonių bei grojimo technikų įvairovė. Jo improvizacijoms neįprastą skambesį sukuria lėti ir melodingi solo, greiti virtuoziniai pasažai, neįprasti tembrai ir garsai, dinamiškumas, grojimo technikų kaita ir daugelis kitų muzikos elementų. Būgnininko Andreas Axellson mušama perkusija pilna dinamiškų ir ekspresyvių ritminių formulių, keistų garsų. B9gnininkas sukuria tvirtą ir pastovų kompozicijų ritminį pagrindą. Puikiai improvizuoja ir kontrabosininkas Nils Olmedal. Ypač efektingai skamba jo ir Mats Alleklinto duetas. Visos šio albumo kompozicijos yra įsimintini ir ryškūs šiuolaikinio avangardinio džiazo pavyzdžiais. Įdomų, užbūriantį ir novatorišką jų skambesį nulemia gausūs visų kvarteto muzikantų kūrybiniai eksperimentai, išradingumas ir originalumas.

Išskirtinio skambesio meistriškai įgrotas avangardinio džiazo albumas - štai toks yra „Borderlands“.

©Klasika ir džiazas

Rodyk draugams

Comments Komentarų nėra »

„Protean Reality“ - tai 3 iškilių šiuolaikinio avangardinio džiazo meistrų trio. Jame kartu improvizuoja saksofonininkas Chris Pitsiokos, bosistas Noah Punkt ir būgnininkas, perkusininkas Philipp Sholz. Visi šie muzikantai neabejotinai yra vieni iš ryškiausių šiuolaikinio eksperimentinio ir avangardinio džiazo atstovai. Per ilgus kūrybinės veiklos metus jie suformavo individualius, savitus ir originalius kūrybinius stilius. Šio trio improvizacijos pagrįstos kelių muzikos žanrų sinteze. Tai - organiškas, ekspresyvus ir originalus avangardinio džiazo bei akademinio avangardo, eksperimentinės muzikos elementų sintezės rezultatas. Šiemet išleistas naujausias šio novatoriško trio albumas „Protean Reality“.

„Protean Reality“ sudarytas iš 3 ilgų kompozicijų. Jose muzikantai didžiausią dėmesį skiria garsiniams eksperimentams bei neįprasto skambesio paieškoms. Kompozicijose muzikantai meistriškai sujungia įvairių laikotarpių avangardinio džiazo meistrų plėtotus estetinius principus bei ryškiausių Europos akadeeminės muzikos atstovų kūrybos elementus. Taip improvizacijos įgauna ne tik avangardinio džiazo, bet irmodernistinės bei post-modernistinės akademinės muzikos, noise, įvairių roko muzikos stiliams būdingų elementų. Visi trio muzikantai improvizuoja meistriškai ir originaliai. Saksofonininkas Chris Pitsiokos garsėja ypatingai aštria ir agresyvia grojimo maniera, nepaprastai dideliu disonansų, keistų skambesių gausa. Šio albumo kompozicijose jo improvizacijos taip pat pasižymi agresyvia, aštria grojimo maniera, gausiai naudojamais virtuoziniais pasaais, neįprastais tembrais ir garsais. Elektriniu bosu improvizuojantis Noah Punkt kompozicijoms suteikia noise, metalo, sunkiojo roko muzikos stiliams būdingų elementų. Jo subtilios improvizacijos ryškiai paįvairina kompozicijų faktūrą, yra stipriai kontrastuojančios Chris Pitsiokos ir Philipp Scholz grojimui. Kompozicijos taip pat išsiskiria dinamiška, nuolat kintančia ir energinga ritmika. Jų faktūrą pagyvina ir patys įvairiausi perkusijos elementai. Ekspresyvius ritmikos ir perkusijos derinius virtuoziškai išgauna būgnininkas Philipp Scholz. Šis albumas pateikia kitokį - novatorišką, įdomų ir intruguojantį avangardinį džiazą.

Savito ir novatoriško skambesio - toka yra albumas „Protean Reality“, kurį šiemet išleido „Clean Feed Records“.

©Klasika ir džiazas

Rodyk draugams

Comments Komentarų nėra »

Garsus norvegų būgnininkas Paal Nilssen - Love yra vienas geriausių avangardinio džiazo ir eksperimentinės muzikos būgnininkų. Muzikanto talentas, išradingumas ir aukščiausio lygio meistrystė nulemia jo kuriamų kompozicijų novatorišką ir savitą skambesį. Būgnininkas yra improvizavęs kartu su kitais garsiais avangardinio džiazo atstovais, išleidęs nemažai solinių albumų. Jo muzika - ekspresyvi, dinamiška, pilna netikėtų muzikinių sprendimų. Joje susilieja patys įvairiausi garso efektai, yra labai daug eksperimentuojama neįprastų garsų ir tembrų išgavimo srityje. Muzikanto improvizacijos pasižymi labai intensyvia ritmika, joms būdingas energingas ir kontrastingas skambesys. Paal Nilssen - Love šiuo metu yra vienas iš labiausiai užimtų pasaulio būgnininkų - per metus jis surengia apie 250 pasirodymų įvairiose pasaulio šalyse. Išskirtinio skambesio yra būgnininko soliniai albumai. Juose jis pilnai atskleidžia savo talentą, virtuoziškumą ir novatoriškumą. Vienas iš vertų dėmesio jo solinių albumų yra praėjusiais metais išleistas „News from the Junk Yard“, kurį išleido „PNL Records“.

„News from the Junk Yard“ sudarytas iš 7 kompozicijų. Jose naudojama labai plati mušamųjų ir  perkusinių instrumentų įvairovė. Improvizuodamas Paal Nilssen - Love naudoja ne tik tradicinius Europos šalių, bet ir Etiopijos, kitų Afrikos šalių etninius instrumentus. Jo improvizacijose stebina nepaprastai didelė kontrastų gausa, neįprastų tembrų ir garsų įvairovė. Būgnininkas virtuoziškai ir meistriškai naudoja labai plačią atlikimo technikų įvairovę, išgauna daug keistų ir neįprastų garsų. Jo improvizacijose pastebima greita muzikos faktūros, formos, struktūros, ritmikos ir kitų muzikos elementų kaita. Šio albumo improvizacijose muzikantas didžiausią dėmesį skiria eksperimentams garsų ir tembrų išgavimo srityje. Čia skambančios improvizacijos išsiskiria daugialype faktūra, kurioje organiškai ir subtiliai suliejama daug skirtingų muzikos elementų. Kompozicijos užburia ir stebina savo neįprastu, novatorišku ir savitu skambesiu, muzikanto išradingumu ir meistryste bei originalumu. Kai kurios albumo kompozicijos yra energingo, ekspresyvaus skambesio, jose naudojama nuolat kintanti, dinamiška ritmika. Tačiau šalia šių kompozicijų albume skamba ir subtilios improvizacijos, kuriose vyrauja repetityvi faktūra, minimalizmo elementai. Visų šių elementų sintezė ryškiai girdima kompozicijoje „Laces“. Čia minimalizmo elementai, repetityvumas ir monotoniška ritmika sukuria subtilų, meditatyvinio pobūdžio skambesį. Taigi šiame soliniame albume Paal Nilssen - Love dar kartą meistriškai demonstruoja savo nepaprastą talentą, kūrybiškumą, meistrystę ir novatoriškumą. Albumo klausytojams jis pateikia originalaus, savito ir intriguojančio skambesio kompozicijas.

Novatoriškas ir originalus - štai toks yra albumas „News from the Junk Yard“, išleistas 2015 metais.

©Klasika ir džiazas

Rodyk draugams

Comments Komentarų nėra »

„Tomeka Reid Quartet“ yra avangardinio džiazo kvartetas, stebinantis savo originalumu, novatoriškomis improvizacijomis ir drąsiais eksperimentais. Šiame kvartete groja žymūs džiazo meistrai - violončelininkė Tomeka Reid, būgnininkas Tomas Fujiwara, gitaristė Mary Halvorson ir bosistas Jasonas Roebke. Visi šio kvarteto nariai improvizuoja savitai, originaliai ir kūrybiškai. Kvarteto muzika pilna gausių stilistinių posūkių, dinamiškų ir ekspresyvių solo epizodų. Muzikoje pastebima skirtingų muzikos stilių elementų sintezė. Improvizacijos išsiskiria įdomia struktūra, muzikos raiškos priemonių įvairove bei išraiškingomis melodijomis. Albumas „s/t“  debiutinis „Tomeka Reid Quartet“ albumas, išleistas praėjusiais metais „Thirsty Ear“ įrašų kompanijoje.

Albumą „s/t“ sudaro 10 kompozicijų. Jose pastebima daug skirtingų džiazo stilių elementų sintezė, kiekvienai iš jų būdingas individualus ir originalus skambesys. Kompozicijos pasižymi puikia, tiksliai apgalvota struktūra, tvirtu ritminiu pagrindu bei įdomaus skambesio harmonija. Kai kuriose kompozicijose girdimi bliuzo, svingo, kitų tradicinių džiazo stilių, kino muzikos elementų atgarsiai. Didžiojoje dalyje kompozicijų pagrindinis elementas yra išraiškingos ir įsimintinos melodijos. Prie tvirto ir ryškaus melodinio pagrindo labiausiai prisideda violončelininkė Tomeka Reid, kuri šiame albume improvizuoja kūrybiškai ir savitai. Jos grojamose melodijose susipina moderniojo džiazo stilių ir free jazz elementai. Muzikantė išbando pačias įvairiausias grojimo technikas bei garsinius efektus. Būtent dėl to jo improvizacijose gausiai girdima neįprastų tembrų ir garsų, virtuozinių pasažų, bliuzo, bebop, avangardinio džiazo elementų bei muzikos kino filmams sintezė. Visi šio kvarteto muzikantai improvizuoja meistriškai ir originaliai. Kompozicijos stebina savo kontrastingu ir dinamišku skambesiu, stilistine įvairove, ekspresyviu bei kūrybišku improvizavimu. Skirtingų muzikantų grojama muzikinė medžiaga glaudžiai susilieja į vieną bendrą savito skambesio kompoziciją. Albumą „s/t“ drąsiai galima vadinti vienu geriausiu praėjusiais metais išleistu džiazo kvarteto albumu.

Savito ir originalaus skambesio debiutinis albumas - štai toks yra „s/t“, išleistas 2015 metais.

©Klasika ir džiazas

Rodyk draugams

Comments Komentarų nėra »

CF357CD

Garsaus džiazo gitaristo Fredo Fritho ir trimitininko Darren Johnston improvizacijų rinkinys - tai dar viena šiemet išleista džiazo  naujiena. Albume „Everybody’s Somebody’s Nobody“ šie garsūs džiazo muzikantai improvizuoja ne pirmą kartą - kartu grojant juos galima išgirsti ir 2007 metų albume „Reasons For Moving”, įrašytame kartu su Larry’iu Ochs’u, Devinu Hoffu ir Chesu Smithu. Šių metų sausį išleistame „Everybody’s Somebody’s Nobody“abu muzikantai improvizuoja originaliai ir meistriškai. Jie daug eksperimentuoja neįprastų tembrų ir garsų srityje, išbando pačius įvairiausius grojimo būdus. Šio muzikantų dueto muzika - subtilaus, organiško ir dinamiško skambesio, išsiskirianti gausia neįprastų garsų ir tembrų įvairove.

Albumą „Everybody’s Somebody’s Nobody“ sudaro 11 kompozicijų. Jose pagrindą sudaro ne charizmatiškos ir išraiškingos melodijos, o pavieniai tembrai bei garsai. Muzikantai improvizacijose daugiausiai dėmesio skiria originalaus ir neįprasto skambesio paieškoms. Šiame albume skambančios kompozicijos pasižymi kontrastų, sitlistinių posūkių gausa bei dinamiškumu - lyriškus, ramius epizodus, kuriuose dominuoja garsiniai eksperimentai bei pavieniai garsai, keičia greito tempo, energingos kompozicijos. Gitaristas Fredas Frithas bei trimitininkas Darrenas Johnstonas improvizacijose praplečia įprastines savo instrumentų skambesio galimybes. Abu muzikantai naudoja nepaprastai gausią grojimo technikų ir muzikos raiškos priemonių įvairovė. Keisto skambesio garsai, monotoniški ir nuolat pasikartojantys įvairūs muzikos elementai savitai ir subtiliai sujungiami su dinamiškais trimito melodiniais epizodais. Trimito grojamos melodijos ryškiai paįvairina kompozicijų muzikos faktūrą - kartais jos išpuoštos virtuoziniais pasažais, o vėliau juos keičia lyriški solo. Šio albumo kompozicijose vyrauja free, creative, kitų eksperimentinio džiazo elementai, tačiau kartais galima išgirsti ir moderniojo, tradicinio džiazo stilių atgarsių. „Everybody’s Somebody’s Nobody“ stebina savo neįprastu, subtiliu ir dinamišku skambesiu.

Neįprasto, originalaus ir savito skambesio albumas - štai toks yra „Everybody’s Somebody’s Nobody“, kurį šiemet išleido „Clean Feed Records“.

©Klasika ir džiazas

Rodyk draugams

Comments Komentarų nėra »

Šiandien „Klasika ir džiazas“ kviečia iš arčiau susipažinti su dar viena verta dėmesio džiazo naujiena - tai šių metų sausį „Intakt Records“ išleistas albumas „Kalo-Yele“. Albumą įrašė savitų džiazo muzikantų trio - tai balafono virtuozas Aly Keita, meistriškai įvaldęs Vakarų Afrikos etninius instrumentus, šveicarų klarnetininkas Jan Galega Bronnimann ir būgnininkas Lucas Niggli. Muzikantai Jan Galega Bronnimann ir Lucas Niggli yra geri pažįstami nuo pat mažų dienų - jie abu gimė ir užaugo Kamerūne. Albumas „Kalo - Yele“ (išvertus iš afrikiečių kalbos šis žodis reiškia „mėnesiena“), savitai ir organiškai sujungia Vakarų Afrikos šalių etninės muzikos bei įvairių džiazo stilių elementus. Muzikantai, jungdami įvairius Afrikos muzikos intonacinius ir ritmikos elementus, originaliai ir kūrybiškai improvizuoja Afrikos liaudies melodijų temomis. Šis albumas iš kitų išsiskiria originaliu, įdomiu ir savitu skambesiu, apjungiančiu skirtingų kultūrų muzikos stilius ir elementus.

Albumas „Kalo - Yele“ sudarytas iš 10 kompozicijų. Visose jose ryškiai girdima įvairių džiazo stilių bei Afrikos muzikos elementų sintezė. Originalaus skambesio ir neįprastos struktūros improvizacijos, afrikietiška ritmika ir neįprasta struktūra - tai tik dalis šio albumo kompozicijas vienijančių elementų. Albumo improvizacijos išsiskiria nepaprastai didele kontrastų ir stilistinių posūkių gausa - jame Afrikos muzikos intonacijas greitai keičia tradicinio, bebop, modern creative ir kitų džiazo stilių elementai. Monotoniškos, repetityvios ritmikos, greito tempo energingas kompozicijas keičia melodingos ir lyriškos kompozicijos. Jose vyrauja Afrikos muzikos intonacijomis išpuošti klarneto soliniai epizodai, būgnų ir balafono išgaunamų neįprastų garsų bei tembrų įvairovė. Muzikantai meistriškai sujungia džiazo ir world music tradicijas, europietiškojo džiazo skambesį ir išraiškingas Vakarų Afrikos šalių melodijas. Visoms improvizacijoms būdinga daugialypė polifoninė faktūra, monotoniška Afrikos muzikos ritmika, etninės muzikos intonacijos bei melodijos. Visi šie elementai improvizacijose įgauna džiazui būdingą skambesį. Visi šiame albume improvizuojantys džiazo muzikantai groja eksresyviai, energingai ir originaliai. Jų improvizacijose taip pat stebina išradingai naudojama grojimo technikų, muzikos raiškos priemonių įvairovė, kitų muzikos elementų sintezė. Taigi šis albumas savitai ir originaliai sujungia Afrikos muzikos bei įvairių džiazo stilių elementus, išsiskiria savo organišku ir ekspresyviu skambesiu.

Novatoriško, įdomaus ir originalaus skambesio - štai toks yra šiemet išleistas albumas „Kalo - Yele“.

©Klasika ir džiazas

Rodyk draugams

Comments Komentarų nėra »

Visos autorinės teisės saugomos © Klasika ir džiazas, 2015 All the rights reserved © Klasika ir džiazas, 2015